mandag den 12. november 2007

Igen, igen sagde jeg ja!


Valgmøde i Kurdisk Klub lørdag aften synliggjorde, at den mest elementære og aktuelle viden om kurdere ikke var erhvervet af tre af de fremmødte fire politikere, Ida Auken (SF) vidste intet om kurderne og fremlagde blankt, at hun intet vidste. Susan Hedelund (A) havde heller ikke indset nødvendigheden af at forberede sig til et internt møde i en kurdisk klub. Og Bent fra Venstre var smart nok til ikke at sige højt, at han intet vidste om det forfulgte folk.
Hvor patetisk!
Kun repræsentanten fra Enhedslisten, Niels Westergaard, vidste præcis, hvad det handlede om - desværre er manden en svag kommunikator.

Det var mit første selvvalgte vælgermøde, jeg deltog i - og jeg var ikke imponeret over panelet.
Til gengæld var jeg overvældet af fremmødet. Vi var vel 100 stykker, heraf en håndfuld etnisk danske kvinder - ingen kurdiske og et hav af kurdiske mænd.

Hvor svært kan det være at forberede sig?

Ingen kommentarer: