onsdag den 3. oktober 2007

En uventet dejlig dag



I dag blev en uventet dejlig dag.

Jeg smuttede fra arbejdet med en forventning om at der skulle ske noget særligt. Jeg købte mig en særlig lækker rabarbermuffin, lavede mig en god kop Peter -Larsen-instant-kaffe og gik i haven.

Det var lunt, der duftede stærkt af jord, planter og efterårssol. Blåmejsen sprang rundt i blommetræet og forsøgte at gemme sig. Der lå smukke, blanke og brune kastanjer over det hele henne ved vores over 100 år gamle træ. Mine spirer af Arkitektens Trøst, som jeg har hugget fra et træ på Valby Station, trænger til at blive lidt større inden frosten. Mange tanker fløj rundt fra have til hoved og på et tidspunkt fik jeg lyst til at lave et par buketter til stuen. Lidt mynthe, en stor rød rose, et par stilke lavendel, to okseøjne, en stik marguritgrønt, lange, slanke stokroseblade, kaprifolium i en tre-delt gren - og så en lang efeu rundt om det hele.

Det var en dejlig uventet oplevelse.

Desværre har jeg ikke fået øje på nogle udfordringer endnu - men jeg er klar!

Ingen kommentarer: